شنبه ۰۴ فروردین ۰۳

مزوتراپی برای صورت - مزایا، رویه و عوارض جانبی

۹۸ بازديد
مزوتراپی یک تکنیک است که از تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی برای جوانسازی و سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی استفاده می کند

میشل پیستور، یک پزشک در فرانسه، این تکنیک را در سال ۱۹۵۲ توسعه داد. این درمان در اصل برای از بین بردن درد استفاده می شد. در سالهای پس از آن، محبوبیت زیادی در ایالات متحده و سایر نقاط جهان به دست آورد.

 

امروزه، مزوتراپی مورد استفاده قرار می گیرد تا:

  • چربی را در مناطقی مانند شکم، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت حذف کند
  • سلولیت را کاهش دهد
  • چروک ها و خطوط را محو کند
  • سفت کردن پوست شل
  • لک های پوستی را روشن کند
  • درمان آلوپسی، یک بیماری که باعث ریزش مو می شود

این روش با استفاده از سوزن هایی مخصوص برای انجام یک سری تزریق به لایه میانی (mesoderm) پوست انجام می شود. ایده پشت مزوتراپی این است که مسائل اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب را که موجب آسیب به پوست می شود، تصحیح می کند.

مزایای مزوتراپی چیست ؟

1. دریافت میزان بالایی از ویتامین ها و سایر مواد مغذی برای پوست:

میزان بالای سرم ها، ویتامین ها و سایر ترکیبات مغذی باعث طراوت و جوان سازی پوست می ‎شود البته مزوتراپی باید به درستی انجام شود.

2. مزوتراپی، جایگزینی مناسب برای جراحی های گران قیمت:

برای داشتن ظاهری بهترنیاز نیست که حتما به زیر تیغ جراحی بروید. مزوتراپی روشی مناسب برای جوان سازی پوست است که به وسیله سوزن های ریز تمام مواد مغذی مورد نیاز پوست را برایتان فراهم می‎ کند.

 

3. مزوتراپی برای برآورده شدن نیاز های مختلف پوست:

مزوتراپی هم یک راه حل مناسب برای کسانی است که درصدد بازیابی جوانی پوست خود هستند و هم کسانی که می‎ خواهند پوست خود را تقویت کنند و نتیجه آن بعد از اولین جلسه قابل مشاهده خواهد بود.

4. مزوتراپی پوست را درخشان می ‎کند:

بسته به مواد تشکیل دهنده آن، مزوتراپی می‎ تواند مشکلات پوستی از قبیل لک ها، مشکلات رنگدانه ای و ملاسما را برطرف کند که این امر باعث درخشان شدن پوست می ‎شود.

5. مزوتراپی پوست را هیدراته نگه می ‎دارد:

مزوتراپی همچنین می ‎تواند به تقویت رطوبت پوست کمک کرده و باعث شود که پوست شفاف و سالم به نظر برسد.

مزوتراپی یک روند پیچیده نیست اما با این حال، لازم است که شخص برای مشاوره به متخصص پوست مراجعه کرده و در مورد نگرانی های خود با او صحبت کند. او بهترین فرد برای درک نیاز های پوست و نوع مواد مورد نیاز آن است.

بسته به میزان درمان و نوع مواد مورد نیاز پوست ، ممکن است تعداد جلسات درمانی برای هر فرد متفاوت باشد.

روند درمان مزوتراپی:

حداقل از یک هفته قبل از شروع درمان باید از مصرف داروهای ضدالتهابی غیر استروئیدی و آسپیرین ( در صورت استفاده از هر کدام از آن ها) خودداری شود زیرا ممکن است خطرکبودی و خونریزی را افزایش دهند.

در طول درمان مزوتراپی:

- ممکن است پزشک از ماده بی حسی موضعی در مناطقی که تحت درمان قرار می ‎گیرند استفاده کند. البته این امر به میزان تحمل بیمار بستگی دارد.

- پزشک از یک سوزن نازک برای تزریق مواد به داخل قسمت مورد نظر استفاده می ‎کند. چنیدن تزریق در طول یک جلسه صورت می ‎گیرد.

- تزریقات در اعماق مختلف از حدود 1 تا 4 میلی متر در پوست بیمار صورت می ‎گیرد و این امر نیز به نوع پوست بیمار بستگی دارد.

- بسته به نوع پوست و مواد مورد نیاز برای آن، پزشک تصمیم می ‎گیرد که چند جلسه مزوتراپی برای بیمار لازم است و می ‎تواند به بیمار بگوید که برای رسیدن به نتیجه مورد نظر به چند جلسه درمان نیازمند است.

در مورد مزوتراپی و تاثیرات آن، مطالعات کافی صورت نگرفته است اما هر درمان زیبایی به اندازه خود از عوارض جانبی برخوردار است. مزوتراپی هم از این قاعده مستثنی نیست.

برخی از عوارض جانبی رایج مزوتراپی شامل :

- اِدِما (تورم ناشی از آسیب یا التهاب)

- اِریتما( قرمزی پوست)

- خارش

- درد خفیف در قسمت تحت درمان

- افزایش حساسیت پوست

- حالت تهوع

- اسهال

- استفراغ

- ایجاد بر آمدگی درناحیه تحت درمان

- مشکلات مربوط به رنگدانه

- واکنش های پوستی حساس (خارش و غیره)

- همچنین ممکن است نسبت به بعضی دارو ها و ترکیباتی که مورد استفاده قرار می ‎گیرند واکنش آلرژیک ایجاد شود. از این رو، مهم است که شخص بداند که آیا به موادی که در مزوتراپی مورد استفاده قرار می ‎گیرند حساسیت دارد یا نه.

عوارض جانبی این روش نیز به دلیل:

- تکنیک های اشتباه که باعث ایجاد زخم و عفونت می ‎شوند.

- استفاده از روش های ضدعفونی کننده ضعیف که ممکن است باعث انتقال عفونت و بیماری های پوستی شود.

سازمان غذا و دارو استفاده از روش مزوتراپی را برای از بین بردن چربی ها تایید نکرده و توصیه نمی ‎کند. به گفته آن ها، تحقیقات بسیار محدودی در مورد استفاده از مزوتراپی برای از بین بردن چربی ها موجود است.

نتیجه مزوتراپی:

اگرچه مزوتراپی نتایج امیدوار کننده ای در درمان تعدادی از مشکلات پوستی داشته است اما برای تایید اثربخشی آن در کمک به از بین بردن چربی ها، نیاز به تحقیقات عمیق و بیشتری است. ایمنی و عوارض جانبی این روش نیز تایید نشده است زیرا مزو تراپی فقط به عنوان یک روش برای کاهش درد و نه به عنوان یک روش زیبایی مورد بررسی قرار می‎ گیرد . همیشه بهتر است قبل از انجام مزو تراپی یا هر درمان زیبایی دیگر با پزشک مجرب مشورت شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.