سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

4 روش طبیعی و گیاهی برای سفید شدن دائمی دندان ها

۱۰۵ بازديد

دندان سفید
در دنیای بصری که در آن زندگی می کنیم، داشتن دندان های سفید و موهای ضخیم و بلند، چیزی است که به عنوان انسان سعی داریم آن را به دست آوریم. در حقیقت، ظاهر بسیار مورد توجه است به طوری که میزان درآمد حاصل از فروش محصولات سفید کننده بدون نسخه، به تنهایی از میلیاردها دلار در هر سال فراتر می رود. این مبلغ بسیار زیادی است که حتی شامل دیگر محصولات آرایشی که عرضه می شود، نیست…

محصولات سفید کننده بدون نسخه، گرچه (در بیش تر موارد) موثر هستند، اما گران می باشند و می توانند باعث حساسیت دندان ها یا کاهش درخشش آن ها شوند. برای صرفه جویی در وقت و هزینه، لیستی از داروهای خانگی اثبات شده برای سفید کردن دندان ها را گردآوری کرده ایم. لبخند خود را به طور طبیعی و با هزینه های مناسب بازگردانید – به راحتی و در خانه خود.


C:UsersDaneiDesktopsaman joonaxx1.png

1-خمیر سفید کننده جوش شیرین و آب لیمو ترش

به نظر می رسد که جوش شیرین استفاده های زیادی دارد، بنابراین نباید در این جا تعجب آور باشد. این محصول شگفت انگیز همان چیزی است که برای دستیابی به لبخندی با دندان های درخشان تر، به آن نیاز دارید. طبیعت قلیایی و درشت جوش شیرین، لکه های ضعیف را از روی دندان ها خراشیده و PH دهان را به حالت عادی باز می گرداند. علاوه بر این، اسیدیته آب لیمو اضافه شده را نیز به همراه خواهد داشت.

مواد مورد نیاز برای ساختن این خمیر سفید کننده:

  • 2 تا 4 قاشق چای خوری جوش شیرین
  • آب لیمو یا آب کافی برای خمیر کردن
  • یک مسواک با برس نرم

روش انجام کار:

مقدار دلخواه از جوش شیرین را درون یک کاسه کوچک بریزید. سپس آب لیمو یا آب را در حین هم زدن به آرامی به آن اضافه کنید. بسته به میزان جوش شیرین، مایع اضافه شده متفاوت خواهد بود. پس از قوام «چسبناکی» مطلوب، مقداری دلخواه از خمیر را روی مسواک خود بمالید و 2-3 دقیقه استفاده کنید. چند بار در هفته یا تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسید این روند را تکرار کنید.

C:UsersDaneiDesktopsaman joonaxx2.png

2- شستشو با روغن نارگیل

فوائد و اهمیت روغن نارگیل روز به روز در حال افزایش است و اینک از اهمیت آن روی دندان صحبت می کنیم!

اصطلاح “کشیدن روغن” بسیار واقعی و بسیار مؤثر است. اگر بتوانید طعم آن را تحمل کنید، این تاکتیک بی انتها یک روش اثبات شده است. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به مبارزه با باکتری های القا کننده رنگ زرد در پلاک دندان کمک می کند.

علاوه بر این، این روغن شگفت انگیز باعث بهبود سلامت لثه ها و بوی بد دهان می شود. احتمالا به نظرتان این کار دیوانگی است ( همان طور که من فکر می کردم! وقتی که اولین بار در مورد آن خواندم)، اما شستن دهان با روغن نارگیل (با اصطلاح “کشیدن روغن”) یک راه حل بی نظیر و قدیمی است که مردم برای کمک به سفیدتر شدن دندان ها انجام می دادند. این کار اصلا لذت بخش نیست، حتی من طعم واقعی آن را نمی دانم منتها فکر می کنم باعث ایجاد تفاوت در رنگ دندان های شما می شود. به جای هزینه برای دندانپزشکی امتحان کنید...

اسید لوریک موجود در روغن نارگیل می تواند دندان های شما را از باکتری های موجود در پلاک که باعث زرد شدن آن ها می شود، خلاص کند. هم چنین قادر است سلامت لثه ها را بهبود بخشد و به تازه تر شدن تنفس کمک کند.

مواد مورد نیاز برای روغن کشی:

  • 0.5 تا 1.5 قاشق غذا خوری روغن نارگیل

روش انجام کار:

قبل از مسواک زدن، با کمک قاشق مقدار مناسبی از روغن نارگیل را بردارید. روغن را درون دهان بگذارید تا ذوب شود. سپس، تقریبا مانند دهانشویه مایع را به مدت ده تا پانزده دقیقه در اطراف دهان خود بچرخانید. با اطمینان از این که چندین بار کل قسمت داخلی دهان را پوشش داده اید، روغن نارگیل را تف کنید و سپس دندان هایتان را مسواک بزنید. در صورت لزوم هر روز، هفتگی یا ماهانه تکرار کنید. ضرری نخواهد داشت.

C:UsersDaneiDesktopsaman joonaxx3.png

3- سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص درمانی بسیاری است. این آنتی بیوتیک طبیعی برای دهان و دندان نیز عالی است! سرکه سیب مانند تمیز کننده شخصی برای دندان ها و لثه های شما عمل می کند و لکه ها و باکتری ها را از بین می برد. چگونه این کار را به خوبی انجام می دهد؟ سرکه سیب حاوی اسید استیک، پتاسیم، منیزیم، پروبیوتیک ها و آنزیم ها است. این کارگران کوچک ضمن تقویت رشد باکتری های مفید، باکتری های مضر را از بین می برند. از آن جا که به طور طبیعی خاصیت اسیدی دارد، به تجزیه پلاک یا سایر مواد چسبیده به دندان کمک می کند. PH سرکه سیب می تواند لکه های روی دندان را از بین ببرد و به سفیدتر شدن طبیعی دندان ها کمک می کند.

مواد مورد نیاز برای سفیدی دندان ها با سرکه سیب:

  • 1 تا 2 قاشق چای خوری سرکه سیب

روش انجام کار:

استفاده از سرکه سیب برای سفیدتر کردن دندان ها نیاز به مداومت دارد. در حقیقت، برای دیدن نتایج واقعی باید این روند را حدود یک ماه تکرار کنید. با استفاده از انگشت، سرکه سیب را به مدت یک یا دو دقیقه روی دندان های خود بمالید، سپس دهان خود را با آب بشویید. با توجه به اسیدی بودن، توصیه می کنیم که در استفاده مکرر از سرکه سیب برای دندان های خود مراقب باشید زیرا می تواند اثر مخرب روی دندان ها داشته باشد. بنابراین همیشه بلافاصله بعد از شستشو و مسواک زدن …

C:UsersDaneiDesktopsaman joonaxx4.png

4- توت فرنگی + نمک و جوش شیرین

توت فرنگی یکی از منابع اصلی ویتامین C و در واقع یک ابزار سفید کننده فوق العاده است. توت فرنگی آنزیمی دارد که به اسید مالیک معروف است و باعث از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده رنگ زرد در پلاک می شود. با افزودن مقداری نمک و جوش شیرین آسیاب شده، این سه گروه سفید کننده دندان را کاملا تحت فشار قرار می دهند.

مواد مورد نیاز:

  • 1-3 عدد توت فرنگی متوسط
  • کمی نمک
  • نصف قاشق چای خوری جوش شیرین

روش انجام کار:

توت فرنگی، نمک و جوش شیرین را درون کاسه بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید تا قوام پیدا کند. قبل از استفاده از خمیر، دندان هایتان را از وجود هر نوع بزاق با استفاده از حوله کاغذی پاک کنید. مقدار مناسبی از مخلوط را به مدت پنج دقیقه روی دندان ها بگذارید. برای دیدن نتایج مطلوب و دلخواه، این کار را هر شب تکرار کنید!
منبع

گیاه شناسی بهارنارنج

  • بهار نارنج به شکوفه درخت نارنج گفته می‌شود.
  • درخت نارنج به صورت بومی در جنوب چین و شمال شرقی هند می‌روید و بسته به انواعش از ۸ تا ۱۵ متر ارتفاع دارد.
  • غنچه‌های درخت نارنج در اواخر زمستان تشکیل می‌شوند و در اوایل بهار شکوفه‌های سفید رنگ معطر آن کاملا باز می‌شوند.
  • شکوفه‌های نارنج بسیار معطرند و رایحه‌ای شیرین دارند. طعم آن تلخ است و ممکن است پس طعم صابونی داشته باشد، به همین دلیل اغلب در تهیه دمنوش آن را با عسل میل می‌کنند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.