چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

انواع ماسک های خانگی برای پوست چرب

سلامت و زیبایی پوست و مو

انواع ماسک های خانگی برای پوست چرب

۹۷ بازديد



استفاده از انواع ماسک های خانگی برای پوست چرب

استفاده از ماسک های صورت نیز می تواند یکی از مراحل روتین هفتگی پوست چرب باشد. شما می توانید از ماسک های آماده موجود در بازار استفاده کنید یا ماسک خانگی سازگار با پوست خود را در منزل و با مواد اولیه مقرون به صرفه بسازید. این ماسک ها را می توانید هر هفته استفاده کنید و تاثیر باورنکردنی آن ها را بر پوست خود مشاهده کنید.

برای ساخت ماسک خانگی مخصوص پوست های چرب از موادی مانند آلوئه ورا، خیار، عسل، بابونه، گلاب، خاک رس و سایر مواد طبیعی که با پوست شما سازگارند، استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه چند ماسک خانگی برای پوست چرب را به شما آموزش می دهیم.

ماسک زردچوبه و عسل

نصف قاشق چایخوری زردچوبه را به همراه یک و نیم قاشق سوپ خوری عسل با یکدیگر مخلوط نمایید. مخلوط حاصل را روی پوست صورت پخش کنید و برای 10 دقیقه به آن زمان بدهید. پس از گذشت این 10 دقیقه ماسک را با آب گرم از صورت پاک کنید. ماسک زردچوبه و عسل برای پوست های چرب مفید است و می تواند در روتین پوست چرب استفاده شود.


ماسک آب لیمو و موز

یک عدد موز را به همراه 10 قطره آب لیمو و و یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون را بردارید. در مرحله بعد موز را له کرده و به آن آب لیمو و روغن زیتون را اضافه کنید. سپس مواد مذکور را به خوبی با هم مخلوط کنید تا مخلوطی یکدست حاصل شود. ماسک حاصل را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

جالب است بدانید که موز چربی پوست را جذب می کند و لیمو هم توانایی پاکسازی منافذ پوست را دارد. به همین دلیل ماسک آب لیمو و موز به افرادی که پوست چرب دارند، توصیه می شود.

ماسک عسل، بابونه، سفیده تخم مرغ و لیمو

به مقدار یک قاشق سوپ خوری عسل، یک قاشق سوپ خوری بابونه خشک، یک قاشق سوپ خوری آب لیمو (ترجیحا آب لیموی تازه) و یک عدد سفیده تخم مرغ را بردارید. بابونه را به مدت 20 دقیقه با آب داغ بگذارید تا دم بکشد. سپس تمام مواد را با بابونه دم کشیده مخلوط کنید. ماسک حاصل را روی صورت خود بزنید و اجازه دهید تا در حدود 20 دقیقه روی پوستتان بماند. پس از گذشت این مدت زمان، صورت خود را با آب سرد بشویید.

این ماسک کاملا با پوست های چرب سازگار است و برای درمان جوش صورت استفاده می شود. به همین جهت هم در مراحل روتین پوست چرب قرار گرفته است.

ماسک خاک رس

ماسک خاک رس یکی از بهترین ماسک های خانگی برای روتین پوست های چرب است. این ماسک به کاهش چربی پوست و درمان آکنه کمک می کند. برای تهیه این ماسک یک قاشق سوپ خوری بابونه خشک شده، یک قاشق سوپ خوری خاک رس و دو قاشق سوپ خوری آب را با یکدیگر مخلوط کنید. مخلوط حاصل را روی پوست خود بزنید و 20 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت زمان مورد نظر، ماسک را با آب گرم بشویید. شما می توانید این ماسک را روی گردن خود هم استفاده نمایید.

ماسک خاک رس می تواند در روتین پوست چرب قرار بگیرد.


ماسک آووکادو و تخم مرغ

ماسک آووکادو و تخم مرغ یکی از ماسک های خانگی مخصوص روتین پوست چرب است. این ماسک به چربی پوست کمک کرده و در درمان آکنه تاثیر دارد. برای ساخت این ماسک باید نصف یک عدد آووکادوی رسیده، یک عدد سفیده تخم مرغ و یک قاشق چای خوری آب لیمو را بردارید. آووکادو را با چنگال له کنید. در مرحله بعد سفیده تخم مرغ را با آووکادوی له شده مخلوط کنید. پس از آن آب لیمو را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط حاصل را با دقت روی صورت خود بزنید به طوری که ماسک با چشم ها تماس نداشته باشد. پس از گذشتن 15 دقیقه می توانید صورت خود را با آب گرم بشویید.

توجه کنید که این ماسک را نباید بیشتر از یک بار در هفته استفاه نمایید؛ چرا که می تواند باعث خشکی شدید پوست شود.

محصولات مراقبت زیبایی مخصوص پوست های چرب

ماسک ها و محصولات مراقبت زیبایی بسیاری در برندها و انواع مختلف در مراکز خرید و داروخانه ها وجود دارند. گاهی اوقات تنوع این محصولات به قدری است که باعث سردرگمی خریداران می شوند. به همین دلیل برخی از نکاتی که باید هنگام خرید محصولات مرتبط با روتین پوست چرب را بدانید به شما توضیح می دهیم. امیدواریم که پس از مطالعه این مطالب بتوانید انتخاب درستی برای خرید محصولات زیبایی سازگار با پوست خود داشته باشید.

محصولات فاقد روغن: برای پوست های چرب استفاده از محصولاتی که روی بسته بندی آن ها عبارت فاقد روغن (Oil free) درج شده است، یک اجبار است. ممکن است افراد با پوست چرب در صورت استفاده از محصولات دارای چربی، دچار مشکلاتی مانند چرب تر شدن پوست یا تشدید جوش صورت شوند. پیشنهاد می کنیم که از محصولاتی که بر پایه آب هستند برای انجام روتین پوست چرب استفاده کنید.

پاک کننده های قوی: همانطور که قبلا هم اشاره کردیم استفاده از انواع پاک کننده های صورت مانند صابون، ژل شستشو و هر نوع پاک کننده دیگری در روتین پوست چرب که قدرت پاک کنندگی بالایی داشته باشد برای پوست های چرب به شدت مضر است. این محصولات چربی های مفید پوست را هم پاک می کنند و غدد چربی پوست را مجبور به ترشح چربی بیشتر می کنند که در نهایت باعث می شود تا پوست با سرعت بیشتری چرب شود. توصیه متخصصین به شما استفاده از پاک کننده های ملایم است. افراد با پوست چرب باید دو بار در روز و با استفاده از محصولات شوینده ملایم، صورت خود را بشویند.


داروهای ضد جوش: از کرم ها و ژل های ضد جوش و ضد آکنه به صورت روزانه استفاده کنید. البته دقت کنید که حتما از داروهایی استفاده کنید که شرایط زیر را داشته باشند:

  • چرب نباشند
  • به پوست احساس چربی و سنگینی بیشتر ندهند
  • بر پایه آب باشند
  • به کاهش منافذ باز پوست کمک کنند

نکته آخر: پوست صورت خود را لیف نکشید. لیف کشیدن باعث کم شدن جوش یا چربی پوست نمی شود. کشیدن هر وسیله ای مانند لیف یا کیسه روی صورت تنها باعث حساس و آسیب پذیر شدن صورت می گردد و فایده ای برای شما نخواهد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.