دوشنبه ۲۸ اسفند ۰۲

از چه روشهایی برای جوانسازی دور چشم استفاده میشود؟

۹۵ بازديد
برای رفع افتادگی پلک بالا و پایین، چین و چروک‌های دور چشم، همچنین گودی، سیاهی و تیرگی زیر چشم روشهای مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه این مطلب به برخی از این روشها اشاره می‌شود. روشهای زیادی وجود دارد پزشک ضمن معاینه باید وضعیت چروک‌ها، شلی پوست، وجود گودی زیر چشم یا تیرگی زیر چشم را بررسی کند. بیمار هم باید ببیند چند روز می‌تواند از محیط کار دور باشد یا قرمزی زیر چشم را تحمل کند.

بهترین روشهای جوانسازی دور چشم

در انتخاب روشهای جوانسازی دور چشم مواری از قبیل شدت عوارض ایجاد شده، انتظارات و شرایط بیمار در نظر گرفته می‌شود. برخی از این روشها عبارتند از:

بلفاروپلاستی یا جراحی لیفت پلک بالا و پایین

در این روش با استفاده از جراحی، تغییرات چشمگیری در لیفت پلک صورت می‌گیرد. با انجام بلفاروپلاستی می‌توان عوارضی مانند افتادگی پلک، چین و چروک های پلک بالا و پف و چین و چروک های پلک پایین را برطرف نمود. عوارض این عمل اگر توسط پزشک متخصص و با مهارت بالا انجام شود، ناچیز بوده و بهبود پلک پس از بلفاروپلاستی می‌تواند بسیار چشمگیر و موثر باشد.



پلاسما تراپی یا بلفاروپلاستی غیر جراحی

 

پلاسما تراپی تکنولوژی جدیدی است که از پلاسما (فرم چهارم ماده) برای درمان چروک‌های زیرچشم و جوانسازی اطراف چشم استفاده می‌کند. از مزایای این روش می‌توان به اثرگذاری بالا در همان اولین جلسه و غیر جراحی بودن همچنین زمان کوتاهی که صرف انجام پلاسما تراپی می‌شود اشاره کرد. ضمن اینکه پس از انجام این روش فرد می‌تواند به کار و زندگی روزمره خود بپردازد و نیاز به استراحت ندارد. پس از انجام پلاسما تراپی پلک، حدود ۳ تا ۷ روز در محل درمان دلمه‌های ریز دیده می‌شود که این دلمه ها خود به خود میریزند.

لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال از روشهای درمانی است که تاثیرات بسیار مطلوبی بر چین و چروک‌های پوست دارد و برای اغلب نواحی درگیر این چروک‌ها قابل استفاده است. عوارض حداقلی این روش، به کاربردی بودن آن کمک کرده و فرکشنال را به عنوان یکی از بهترین متدهای جوانسازی دور چشم معرفی می‌کند. این لیزر نتایج بسیار خوبی در درمان چروک‌های دور چشم و سفت شدن پوست این ناحیه نیز دارد.


آراف فرکشنال

آر اف فرکشنال در درمان چروک‌های زیر چشم مثل سایر مناطق صورت اثربسیار عالی دارد. از این لیزر بهره‌های فراوانی در جوانسازی پوست می‌توان برد. این روش بدون آسیب رساندن به سطحی‌ترین لایه پوست، و کار روی لایه‌های عمقی‌تر، نتایج بسیار خوبی در درمان چین و چروک‌ها خواهد داشت. ضمن اینکه عوارض حداقلی آر اف جزو مزایای بسیار ارزشمند این روش محسوب می‌شود.

این روش با اثرگذاری بسیار خوب برای انواع پوست‌ حتی پوست‌های تیره و در تمام فصول سال، قابل انجام می‌باشد و از عوارض آن فقط به چند روز قرمزی خفیف پوست می‌توان اشاره کرد. لازم به ذکر است آر اف فرکشنال در جوانسازی دور چشم، با اثرگذاری کمتری نسبت به پلکسر و لیزر فرکشنال عمل مینماید که البته این اختلاف ناچیز است.

تزریق پر کننده ها

جوانسازی دور چشم با تزریق ژل و چربی به افرادی توصیه می‌شود که از گودی و سیاهی زیر چشم، همچنین چین و چروک در اطراف چشم رنج می‌برند. این عوارض ممکن است درپی‌ افزایش سن، لاغر شدن صورت، استعداد ژنتیکی، عوامل محیطی و سلامتی از قبیل تماس بیش از اندازه با نور خورشید یا عادت‌هایی از قبیل سیگار کشیدن ایجاد شده باشد که آسیبی درونی و بیرونی را به پوست وارد می‌کند.

نواحی ظریف و حساس دور چشم یکی از دشوارترین نقاط برای تزریق پرکننده های پوستی محسوب می‌شوند که فقط متخصص پوست مجرب می‌تواند این عمل را به درستی و با کمترین عوارض انجام دهد.

دلایل خارش چشم

1- آلرژی فصلی

اگر چشم هایتان در زمان خاصی از سال خارش دارند، ممکن است حساسیت فصلی به شکوفه ها یا گرده افشانی گلها داشته باشید. راه تشخیص آلرژی از عفونت چشم این است که در واکنش آلرژیک دچار عطسه و گرفتگی بینی میشوید.

علائم آلرژیک با هیستامین از بین میرود، ترکیبی آزاد شده که از سلولها علیه آلرژنها دفاع میکنند. هیستامین باعث واکنش به التهاب و خارش چشمها میشود که ازعلائم شایع فعالیت هیستامین است.

2- آلرژی های دائمی

بر خلاف آلرژیهای فصلی، آلرژیهای دائمی ممکن است سالها همراهتان باشند. چیزهایی مانند، گرد و غبار و حیوانات خانگی از جمله رایج ترین آلرژیها هستند. ممکن است به مواد خاصی در خانه حساس باشد. تماس چشم با لنز یا صابون و شامپو نیز باعث ناراحتی چشم میشود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.