چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

بهترین روتین برای پوست های چرب کدام است؟

۹۶ بازديد




روتین پوست یا روال مراقبت از پوست به مجموعه ای از اقدامات مراقبتی از پوست همراه با استفاده از محصولات تخصصی پوستی گفته می شود که باید به صورت روزانه و در دراز مدت انجام شود. بهتر است بدانید که روتین پوست صرفا برای افرادی که دارای مشکلات پوستی می باشند، نیست؛ بلکه افراد با پوستی بدون نقص هم باید این قدامات را انجام دهند تا از صورتی شفاف و زیبا بهره مند شوند.

روتین پوست امری است که باید همواره انجام شود تا پوست در تمام طول عمر افراد از سلامت و زیبایی برخوردار باشد.



آیا بهترین روتین پوستی برای همه یکسان است؟

شکی نیست که انجام روتین پوست برای تمامی بانوان و آقایانی که به زیبایی چهره خود اهمیت می دهند، توصیه شده است. اما سوالی که مطرح می باشد، این است که آیا روتین پوست برای تمامی انواع پوست یکسان است یا خیر؟

باید بگوییم که خیر، روتین پوست برای انواع مختلف پوست، یکسان نیست. هر پوستی به روتین خاص خود نیاز دارد. به عنوان مثال روتین پوست چرب با روتین پوست خشک کاملا متفاوت است. در ادامه این مطلب روتین خاص هر نوع پوست را به صورت کامل و جزئی برای شما شرح خواهیم داد.

برای استفاده از روتین مناسب پوست، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسیم تا بتوانیم محصولات مراقبت پوست سازگار با خود را تهیه کنیم. پس ابتدا با نحوه تشخیص نوع پوست صورت آشنا خواهیم شد.

انواع پوست و نحوه تشخیص آن در منزل

در حالت کلی پنج نوع پوست داریم که شامل: پوست خشک، حساس، مختلط، چرب و نرمال است. شناخت نوع پوست بسیار مهم و ضروری است زیرا به شما کمک می کند تا بتوانید روتین های مراقبت پوست روزانه، محصولات مراقبت زیبایی و… را به درستی انتخاب و استفاده نمایید.

برای تشخیص نوع پوست خود ابتدا صورت خود را با آب و شوینده مناسب بشویید و با یک حوله نرم آب اضافی صورت را بگیرید. دقت کنید که حوله را محکم به صورت نکشید و فقط با ضرباتی آهسته صورت را خشک کنید. پس از آن هم هیچ گونه کرم، مرطوب کننده یا لوسیونی استفاده نکنید و یک ساعت زمان استراحت به پوست بدهید. پس از آن تعدادی دستمال کاغذی تمیز بردارید و روی نقاط مختلف صورت خود مانند بینی، پیشانی، گونه ها و چانه بکشید.

در صورتی که تمامی دستمال ها چرب شدند، پوست شما چرب است. اگر دستمال ها تغییری نکردند پوست شما خشک است. اگر برخی از دستمال ها چرب و برخی از آن ها تمیز بودند، پوست شما مختلط است و در غیر این صورت پوست شما نرمال می باشد.

پس از شناخت نوع پوست خود می توانید روتین مراقبت پوست سازگار با خود را بیابید و استفاده کنید.

روتین پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند برای استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی محدودیت های زیادی دارند؛ چرا که استفاده از محصولات ناسازگار می تواند منجر به ایجاد جوش روی پوست چرب شود. به همین جهت ما به شما توصیه می کنیم که حتما از بهترین محصولات روتین پوست چرب استفاده نمایید تا در آینده دچار مشکلات پوستی نشوید.

وسایل روتین پوست چرب و جوش دار

شوینده صورت: انواع مختلف شوینده های صورت در بازار موجودند مانند صابون، پن، پاک کننده آرایش، ژل شستشو، فوم ها و بسیاری موارد دیگر که همگی می توانند برای شستشوی روزانه صورت مورد استفاده قرار بگیرند. البته باید دقت کنید که این محصولات مخصوص پوست های چرب باشند. بهتر است بدانید که شوینده های پوست چرب نباید خیلی قوی باشند. به این دلیل که شوینده های قوی تمام چربی پوست را می زدایند و غدد چربی را مجبور می کنند تا برای جبران چربی از دست رفته اقدام به تولید سریع تر چربی نمایند. این مسئله سبب چرب شدن بیشتر و سریع تر پوست می شود. پس حتما در روتین روزانه پوست چرب از شوینده های ملایم استفاده کنید.

پزشکان توصیه می کنند که افراد با پوست چرب دو بار در روز صورت خود را بشویند. شستن پوست چرب، یک مرتبه صبح ها و یک مرتبه قبل از خواب می تواند نتایج خوبی را برای پوست به هراه بیاورد.

تونر: استفاده از تونر یکی از مهمترین مراحل روتین پوست است. حتی افراد با پوست چرب هم می توانند از تونرهای مخصوص پوست چرب استفاده کنند. تونر با نفوذ به اعماق پوست ذرات گرد و خاک و مواد آرایشی را از پوست پاک می کند و در گام دوم باعث تنظیم pH پوست می شود. تعادل pH پوست پس از تماس با انواع شوینده صورت تغییر می کند. پوست صورت پس از شستشو نیاز به تونر دارد تا pH پوست را مجددا به حالت تعادل برگرداند.

مرطوب کننده یا آبرسان: حتی پوست های چرب هم پس از شستشو به رطوبت رسانی نیاز دارند. اما باید دقت کرد که مرطوب کننده مورد استفاده در روتین پوست چرب باید بر پایه آب بوده و از خاصیت آبرسانی بالایی برخوردار باشد. توجه داشته باشید که حتی پوست های چرب هم پس از شستشو نیاز به آبرسانی دارند.

در صورت نیاز می توانید از سرم های مغذی حاوی انواع ویتامین برای تغذیه پوست خود استفاده نمایید تا از پیری زودرس جلوگیری کنید.

 

ضد آفتاب: استفاده از کرم ضد آفتاب در روتین مراقبت روزانه از پوست چرب و سایر انواع پوست قرار دارد. در تمامی روزهای سال حتی روزهای ابری باید قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. استفاده از ضد آفتاب حتی برای افرادی که روتین پوست ندارند هم از الزامات است.

لایه برداری پوست صورت: لایه برداری یا اسکراب کردن صورت هم یکی از مراحل روتین پوست چرب است. اسکراب های متنوعی در بازار موجود است. شما می توانید اسکراب مخصوص پوست های چرب را خریداری و استفاده نمایید. استفاده از اسکراب باعث می شود تا پوست های مرده از پوست جدا شوند و جوش های زیر پوستی و سر سیاه از پوست جدا شوند.

 

اسکراب لب: در فصل های سرد سال لب ها ترک می خورند و زیبایی خود را از دست می دهند. در این موارد می توانید از اسکراب های صنعتی یا اسکراب های خانگی برای بهبود شرایط لب های خود استفاده کنید. بهترین اسکراب خانگی ترکیب شکر و عسل می باشد. این اسکراب کاملا موثر و مقرون به صرفه است و به همین دلیل می تواند در روتین پوست شما قرار بگیرد.

کرم دور چشم: پزشکان توصیه کرده اند که افراد بالای 30 سال از کرم های دور چشم استفاده نمایند. پوست دور چشم از پوست سایر نقاط صورت نازک تر و حساس تر است و به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارد. عدم رسیدگی به پوست دور چشم می تواند سبب ایجاد چین و چروک و حتی سیاهی دور چشم شود. حتی در مواردی دیده شده که متخصصین زیبایی سن استفاده از کرم دور چشم را اواسط دهه بیست سالگی اعلام کرده اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.