جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

بهترین روغن برای چین و چروک صورت

سلامت و زیبایی پوست و مو

بهترین روغن برای چین و چروک صورت

۸۵ بازديد


هنگامی که می‌خواهید برای از بین بردن چین و چروک صورت روش مناسبی را انتخاب کنید، احتمالا گزینه‌های متعددی پیش رویتان خواهد بود. برای از رفع چروک صورت ممکن است تصور کنید که استفاده از کرم ضدچروک ، ویتامین C یا سرم اسیدی یا استفاده از روغن انتخاب بهتری خواهد بود. در صورتی که می‌خواهید از ترکیبات طبیعی و سالم برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده کنید، قطعا برخی از روغن‌های طبیعی کمک بسزایی خواهند کرد، چرا که روغن‌های طبیعی باعث کلاژن سازی، رفع تیرگی پوست، رفع التهاب پوست و محافظت از پوست می‌شوند. 

نحوه استفاده از روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

هنگامی که بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت را انتخاب کردید، ممکن است نحوه استفاده از آن برایتان سوال باشد. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از استفاده از هر روغن یا محصول مراقبت پوستی یا لوازم آرایش، آن را گوشه‌ای از پوستتان تست کنید تا دچار حساسیت نشوید. بنابراین در صورتی که دچار حساسیت پوستی نشدید، می‌توانید آن را روی پوستتان ماساژ دهید.

به منظور دریافت نتیجه بهتر، شما باید روغن را روی پوستتان ماساژ دهید، اما ماساژ اشتباه نیز می‌تواند باعث ایجاد چروک عمیق‌تر روی پوست گردد. بنابراین توصیه می‌کنیم از انجام حرکات دورانی یا رفت و برگشت روی پوستتان جلوگیری کنید.

برای این کار، چند قطره روغن روی دو انگشت وسط و اشاره بزنید و آن را از تیغه بینی تا محل رویش موی پیشانی، تنها در یک جهت بکشید. سپس دو انگشت را از محل رویش ابرو تا رویش موهای سرتان (باز هم تنها در یک جهت) بکشید.

در ادامه از گوشه چشم تا محل رویش پوست، از کناره بینی تا گوش، از بالای لب تا گوش و از چانه تا غبغب انگشتانتان را در یک جهت بکشید. برای نتیجه بهتر باید این حرکات رفت و تک جهت را چندین بار تکرار کنید و ماساژ را هر روز انجام دهید تا پوستی بدون چروک و جوان داشته باشید.

روغن برای از بین بردن چروک صورت با خاصیت آنتی‌اکسیدان

غذاهایی مثل توت‌ها و سبزیجات که حاوی آنتی‌اکسیدان هستند از آزاد شدن رادیکال‌های آزاد در بدن جلوگیری می‌کنند و مانع بروز بسیاری از بیماری‌ها می‌شوند. همچنین آنتی‌اکسیدان موجود در برخی از روغن‌ها تاثیر بسزایی در رفع و درمان چروک صورت دارند. آنتی‌اکسیدان‌های برخی از روغن‌های طبیعی کمک می‌کنند تا از پوست دربرابر آلودگی هوا، نور خورشید و دود محافظت شود.

 

1.      روغن رزماری برای رفع چین و چروک صورت

روغن رزماری برای رفع چین و چروک صورت اهمیت بسیاری دارد، چرا که حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدان و آنتی‌باکتریال است و از پوست در برابر مخاطرات محیط محافظت می‌کند. همچنین روغن رزماری مانع التهاب پوست می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که تنها در 7 روز از روغن رزماری استفاده کرده‌اند، شاهد کاهش چروک صورت خود بوده‌اند.

2.      روغن لیمو برای درمان چروک صورت

روغن لیمو برای درمان چروک صورت به کار می رود، چرا که لیمو یک منبع قوی از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C است. در واقع در بسیاری از کرم‌های ضدچروک پوست از آنتی‌اکسیدان و ویتامین C استفاده می‌کنند که این دو ترکیب به طور طبیعی در روغن لیمو وجود دارد که مانع چروک صورت می‌شود. همچنین روغن لیمو برای رفع تیرگی پوست مفید است و از پوست دربرابر باکتری و اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

3.      روغن مریم گلی برای رفع چین و چروک صورت

روغن مریم گلی برای رفع چین و چروک صورت خواص زیادی به همراه دارد. این گیاه جزء گیاهان دارویی قدیمی است که در طب سنتی نیز از آن استفاده می‌کنند. روغن مریم گلی حاوی آنتی‌اکسیدان است که از پروتئین سلول‌های پوستی محافظت می‌کند. این روغن ترکیب آنتی‌باکتریال دارد که به عنوان یک روغن ضد چروک پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

4.      روغن هویج وحشی برای درمان چروک صورت

شاید اسم روغن هویج وحشی برای درمان چروک صورت را کمتر شنید باشید. اما هویج وحشی در گذشته به عنوان یک تسکین دهنده عضلات مورد استفاده قرار می‌گرفت و همچنین این ریشه میزان قند خون بالا را تنظیم می‌کند. با این حال آنتی‌اکسیدان‌های فعال روغن هویج وحشی کمک بسزایی در محافظت از پوست و رفع چروک‌های صورت می‌کنند.

 

روغن برای درمان چروک صورت با خاصیت نرم کنندگی پوست

هنگامی که خطوط و چروک روی پوست صورت ایجاد می‌شود، رطوبت و آبرسانی یکی از راه حل‌های مفید برای درمان پوست خواهد بود. هنگامی که پوست مرطوب باشد، آب در پوست باقی می‌ماند و دچار خشکی و چروک نمی‌شود. در واقع با افزایش سن و عوامل محیطی همچون نور خوشید، میزان آب پوست کم‌تر می‌شود، بنابراین روغن برای درمان چروک پوستی با خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی، کمک به جوان سازی و طراوت پوست می‌کند.

 

1.      روغن گل رز برای درمان چروک صورت

گل رز یکی از پرطرفدارترین گل‌ در دنیا است که خاصیت دارویی زیادی نیز به همراه دارد. روغن گل رز خاصیت آنتی‌اکسیدان و ضدباکتری دارد و طبق تحقیقات، این گل کمک به کاهش درد و استرس می‌کند. از دیگر خواص روغن گل رز می‌توان به جوان سازی پوست و خاصیت ضدالتهابی پوست نیز اشاره کرد.

2.      روغن چوب صندل برای رفع چین و چروک صورت

از گذشته تا به امروز از روغن چوب صندل برای رفع التهاب و درمان بسیاری از بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. در واقع روغن چوب صندل به رطوبت رسانی پوست به طور طبیعی کمک می‌کند و باعث آبرسانی پوست می‌شود و چین و چروک را به طور قابل توجهی درمان می‌کند. روغن چوب صندل باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و رشد سلول‌های جدید پوست می‌شود.

 

3.      روغن گل شمعدانی برای درمان چین و چروک صورت

گل شمعدانی در ایران طرفداران بسیاری دارد، اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید، این گل خاصیت درمانی دارد و در طب سنتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن گل شمعدانی خاصیت ضدالتهاب دارد و اگر پوستتان مستعد آکنه و جوش است، این روغن به درمان پوستتان کمک می‌کند. همچنین روغن گل شمعدانی باعث آبرسانی پوست و در نتیجه از بین بردن چروک پوست صورت می‌شود.

4.      روغن درخت کانانگا برای رفع چین و چروک پوست

اگرچه ممکن است نام درخت کانانگا را کمتر شنیده باشید، اما از این درخت در صنعت عطرسازی استفاده زیادی می‌شود. با این حال بهتر است بدانید که روغن کانانگا یک ترکیب بسیار قوی برای رفع چروک پوست است و می‌تواند در جوان سازی پوست نیز تاثیر بسیاری داشته باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که روغن درخت کانانگا به درمان مشکلات مربوط به پروتئین و لیپید پوست نیز کمک می‌کند و با خاصیت آنتی‌اکسیدانی که به همراه دارد، از پوست دربرابر آسیب‌های محیط محافظت می‌کند.

 

5.      روغن شکوفه نارنج برای چروک صورت

نرولی یا روغن شکوفه نارنج برای رفع چروک صورت بسیار اهمیت دارد و مانع بروز بسیاری از مشکلات پوستی از جمله عفونت، خارش و التهاب پوست می‌گردد. روغن شکوفه نارنج باعث کلاژن سازی یا به عبارتی رشد سلول‌های جوان و تازه پوست می‌شود و به بهبود انعطاف پوست کمک بسزایی می‌کند.

6.      روغن انار برای رفع چین و چروک صورت

خوشبختانه انار میوه‌ای است که به‌وفور در ایران موجود است که خواص بسیاری نیز برای سلامت بدن و پوست به همراه دارد. روغن انار نیز حاوی آنتی‌اکسیدان است و مانع بروز التهاب، لک پوستی و مشکلات پوستی دیگر می‌شود. از روغن انار برای جوان سازی پوست استفاده می‌کنند، چرا که به از بین بردن چروک صورت کمک می‌کند.

 

7.      روغن اسطوخودوس برای درمان چروک پوست صورت

احتمالا بارها خواص ضد‌استرس و بهبود در روند خواب روغن اسطوخودوس را شنیده‌اید. این روغن باعث آرامش بدن می‌‌شود و همین ایجاد آرامش برای پوست افرادی که مستعد استرس و اضطراب هستند، بسیار اهمیت دارد. روغن اسطوخودوس باعث نرم شدن و رطوبت پوست می‌شود و به درمان خشکی و چروک پوست نیز کمک بسزایی می‌کند.

بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت

این روزها، پرطرفدارترین و بهترین روغن برای از بین بردن چین و چروک صورت، روغن‌هایی است که عمر و تاثیرگذاری بالایی دارند. در واقع روغن‌های حامل (Carrier Oil) یا روغن‌های حیاتی، روغن‌هایی هستند که ترکیبی از مواد مورد نیاز برای درمان پوست یا مو را به همراه دارند. معمولا از این روغن‌ها برای تولید محصولات درمانی پوست، انواع کرم مرطوب‌کننده و محصولات مو بهره‌مند می‌شوند، چرا که جزء روغن‌های مغذی هستند.

 

1.      روغن جوجوبا برای درمان چروک صورت

روغن جوجوبا سال‌های زیادی است که به عنوان یک درمان موثر پوست، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع روغن جوجو باعث آبرسانی پوست می‌شود و همین مسئله کمک بسزایی در درمان خشکی و چروک پوست می‌کند. همچنین از روغن جوجوبا برای درمان آکنه، التهاب پوست، خشکی پوست و کلاژن سازی نیز بهره‌مند می‌شوند.

 

2.      روغن ویتامین E برای رفع چروک صورت

روغن ویتامین E یک منبع مغذی از آنتی‌اکسیدان است که میزان چربی پوست را نیز تنظیم و مشکلات پوستی را درمان می‌کند. روغن ویتامین E علاوه بر آنکه چروک پوستی را رفع می‌کند، مانع تیرگی پوست نیز می‌گردد.

3.      روغن هسته انگور برای درمان چروک پوست

در یونان باستان، از روغن هسته انگور برای درمان بسیاری از بیماری‌ها بهره‌مند می‌شدند. این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان است و به درمان التهاب پوست، زخم یا اِسکار پوست کمک می‌کند. با این حال روغن هسته انگور برای درمان چروک پوست نیز اهمیت بسیاری دارد، چرا که باعث جوان سازی می‌شود.

 

4.      روغن زردآلو برای درمان چین و چروک پوست

روغن زردآلو همچون روغن ویتامین E و روغن هسته انگور، یک روغن مغذی برای پوست است که در جوان سازی پوست نیز تاثیر زیادی دارد. با این حال بهتر است بدانید که روغن زردآلو حاوی ویتامین E است که با اسیدهای چرب دیگر، باعث پاکسازی پوست می‌شود. روغن زردآلو باعث آبرسانی پوست می‌‌گردد و پوست خشک را نیز درمان می‌کند.

5.      روغن بادام برای درمان چروک صورت

روغن بادام یکی از پرطرفدارترین روغن‌ برای از بین بردن چین و چروک صورت است و به کلاژن سازی یا جوان سازی پوست کمک می‌کند. این روغن ترکیبات ضدالتهاب پوست دارد و مانع بروز برخی از بیماری‌های پوستی، همچون اگزما می‌شود. همچنین روغن بادام به رفع تیرگی پوست و درمان اِسکار یا زخم و همچنین خشکی پوست کمک می‌کند.

6.      روغن آووکادو برای رفع چین و چروک صورت

طبق تحقیقات میوه آووکادو حاوی روغنی یا چربی‌هایی است که به سلامت قلب کمک می‌کند و در صنعت محصولات مراقبت پوستی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. روغن آووکادو یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان است که تاثیرات ضدالتهاب برای پوست نیز دارد. این روغن کمک زیادی در کلاژن سازی پوست می‌کند، در نتیجه پوست چروک و آسیب دیده از بین می‌رود و پوستی جوان جایگزین می‌شود.

 

7.      روغن آرگان برای درمان چین و چروک پوست

روغن آرگان از میوه درخت آرگان تهیه می‌شود که به عنوان یک محصول مراقبتی پوست و مو مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه در بسیاری از کرم‌های ضدچروک پوست از روغن آرگان بهره‌مند می‌شوند، چرا که این روغن به جوان سازی پوست کمک می‌کند و باعث کلاژن سازی پوست می‌گردد. این روغن از بهترین روغن‌ها برای درمان چین و چروک صورت محسوب می‌شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.