پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟

سلامت و زیبایی پوست و مو

تفاوت کانسیلر و پرایمر چیست؟

۷۸ بازديد



اگر بخواهید آرایشی حرفه ای برای صورت خود داشته و به خوبی تمام زیبایی خود را به نمایش بگذارید، باید از لوازم آرایش حرفه ای نیز استفاده کنید. اگر تا به حال از کانسیلر یا پرایمر برای زیرسازی آرایش خود استفاده نکرده باشید، احتمالا درباره این محصولات آرایشی چیزهایی شنیده اید. در اینجا می خواهیم به فرق کانسیلر و پرایمر و کرابردهای هر یک از آن ها بپردازیم. پس از مطالعه این متن، دیدگاه بهتری در خصوص آرایش شخصی خود پیدا خواهید کرد.

کانسیلر چیست؟

کانسیلر یکی از بهترین محصولات آرایشی برای آن دسته از افرادی است که می خواهند تمام ایرادات پوستی خود به ویژه در اطراف چشم ها و لب ها را بپوشانند. به کمک این ابزار آرایشی می توانید به راحتی هر گونه لکه و تیرگی در پوست خود را پوشش داده و هیچ اثری از آن باقی نگذارید. همین طور کانسیلرها کمک می کنند تا تمام جای جوش و آکنه روی صورت شما پوشیده شده و برطرف شوند.

بهترین روش استفاده از کانسیلرها، استفاده از آن ها پس از به کار بردن کرم پودر است. به این شکل بعد از آن که زیرسازی پوست خود را انجام داده و از کرم پودر به عنوان یک محصول آرایشی قوی استفاده کردید، می توانید با استفاده از کانسیلر، ایرادات موجود در پوست خود به لحاظ تیرگی، جای جوش و لک و … را برطرف کنید. البته این امکان نیز وجود دارد که بر حسب سبک آرایشی، از کانسیلر، پیش از به کار بردن کرم پودر استفاده کنید.

کانسیلرها در انواع معمولی، چرب و خشک عرضه شده و شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط و جنس پوست خود، بهترین کانسیلر را انتخاب و خریداری نمایید. به علاوه کانسیلرها دارای رده بندی های رنگی مختلفی بوده و در صورتی که بخواهید بهترین پوشش دهی از این محصول را دریافت کنید، باید حتما نسبت به رنگ کانسیلر دقت داشته باشید.



نکته مهم به هنگام استفاده از کانسیلر

برای آن که بتوانید بهترین تجربه استفاده از کانسیلر را داشته باشید، باید حتما یک تناسب رنگی عالی بین کانیسلر و کرم پودر مصرفی شما وجود داشته باشد. در اکثر مواقع آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند که برای خرید کانسیلر و کرم پودر، به سراغ یک تم از یک برند مشابه بروید. به این شکل یکدستی آرایش بیشتر شکل گرفته و زیبایی بیشتری به وجود خواهد آمد.

 

پرایمر چیست؟

پرایمر یکی از محصولات آرایشی است که کمتر نسبت به آن شناخت وجود داشته و بسیاری از افراد، غافل از کارایی عالی آن برای داشتن یک آرایش حرفه ای هستند. برای آن که پوست شما بهتر کرم پودر یا پنکیک را پذیرفته و آرایش پوستی بهتر روی آن بنشیند، باید از پرایمر پیشتر استفاده کنید.

پرایمر همان طور که از نام آن می توان حدس زد، اولین مرحله از آرایش پوستی محسوب می شود و در صورتی که به خوبی روی پوست صورت و گردن پیاده سازی شود، کرم پودر با زیبایی بیشتری روی پوست قرار گرفته و طبیعی تر و البته ماندگارتر خواهد بود.

مزایای استفاده از پرایمر

از جمله مزایای به کار بردن پرایمر، پیش از کرم پودر زدن، به شرح زیر است:

  1. زیرسازی عالی پوست و محو کردن لک های پوستی
  2. بالا بردن سطح ماندگاری آرایش پوستی
  3. محو کردن خطوط و چین و چروک های ظریف
  4. یکدست به نظر آمدن آرایش صورت
  5. جلوگیری از ریزش و حرکت کرم پودر روی پوست پس از گذشت چند ساعت



پرایمر و کانسیلر چه تفاوتی دارند؟

پرایمر و کانسیلر هر دو برای یکدست سازی و رفع عیوب پوستی به کار گرفته می شوند، اما این کلیت ماجراست و هر یک از این محصولات آرایشی، کارایی متمایز دارند.

پرایمر در کل برای آماده سازی پوست جهت پذیرش لایه کرم پودر، مورد استفاده قرار می گیرد. این  در حالی است که کانسیلر جهت از بین بردن عیوب و پوشاندن ایرادات پوستی به کار آمده و باعث می شود تا نقص های پوست شما، یک به یک از دید پنهان شوند.

تفاوت کاربرد کانسیلر و پرایمر در آرایش صورت

تفاوت اصلی کارایی کانسیلر و پرایمر در آرایش صورت را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

شما می توانید کانسیلر را پیش از استفاده کرم پودر یا پس از آن، به کار ببرید و در هر دو حالت، تاثیر خود را خواهد داشت. در مورد پرایمر وضعیت فرق می کند و تنها استفاده از آن پیش از هر گونه آرایش پوستی، جوابگو خواهد بود. (البته شما می توانید از یک کرم مرطوب کننده، پیش از به کار بردن پرایمر، روی پوست خود استفاده کنید.)

پرایمر نقش یکدست کننده و آماده سازی پوست برای قبول لایه های آرایش بعدی از جمله کرم پودر را دارد. کانسیلرها، قدرت به مراتب بیشتری برای پوشاندن ایرادات پوستی و جای جوش و لک دارند.

کلام آخر

در بالا توضیحاتی در خصوص پرایمر و کانسیلر عنوان کردیم. شما برای داشتن یک آرایش حرفه ای، کدام یک از این محصولات آرایشی را ترجیح می دهید؟ ایده های آرایشی خود در این خصوص را با ما و دیگر کاربران وب سایت موتن رو در میان بگذارید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.